torsdag 12 februari 2015

Alla hjärtans dag

eller Valentine day som många säger, en dag som många verkar ha panik över....Va ska jag ge min man? min flickvän? mina barn? Och: jag får nog inga blommor jag är ju ensam....
1 dag i året där blommor,choklad och små söta presenter är livsviktiga för många. Mannen i mitt liv är ingen blomköpare men han kan komma hem med en chokladkaka lite nu och då och jag anser att öper han inte blommor resten av året så behöver han inte komma hem med några på alla hjärtans dag heller bara för att det ska vara så, jag tar hellre den chokladkakan nu och då för den visar att han tänkte på mig just där och då utan tvång. Dessutom: blommor köper jag själv nästan varje helg då jag tycker det är ett mysigt inslag i hemmet :)

Men man kan ju göra små saker till hemmet eller ge bort om man vill...har hittat några förslag:

En liten disktrasa där du hittar mönstret HÄR



Små söta hjärtan som man kan ha som glasunderlägg hittar du HÄR



Vill du ha ett mera verklighetstroget hjärta så finns det med HÄR



Det finns hur mycket som helst i olika storlekar,former,funktion där både Drops, Järbo och ravelry är några ställen.

Jag hoppas att ni alla får en alldeles underbar dag. Här ska solen komma fram men just nu ser det rätt så dåligt ut med en jämngrå himmel...




1 kommentar:

  1. Vilka fina hjärtan du visar! Skulle bli jätte glad för något av dessa. Jag fick en chokladask i dag av mina lunchgäster behöver inget på lördag. Solen har lyst flera dagar här nu. Ha en bra alla hjärtans dag.

    SvaraRadera